اندیشکده کسبوکارهای خانوادگی دانشگاه تهران بستری برای معرفی و ترویج الگوها و تجربههای موفق کسبوکار خانوادگی ایرانی و بین المللی، با هدف ارتقا جایگاه این نوع کسبوکارها در تولید ناخالص ملی و متضمن اشتغال پایدار در میان خانواده های ایرانی است. بر این اساس اهداف اندیشکده کسبوکارهای خانوادگی دانشگاه تهران، به شرح زیر است:
1- توسعه بینش، دانش و مهارت در زمینه کسب و کارهای خانوادگی؛
2- تقویت و توانمندسازی کسب و کارهای خانوادگی؛
3- کنشگری سازنده برای گفتگوی بین دانشگاه، صنعت(بخش خصوصی) و حاکمیت.
با توجه به آنچه مطرح شد، مخاطبین این اندیشکده عبارتند از:
• صاحبان و مدیران کسب و کارهای خانوادگی؛
• اعضای خانوادههای کارآفرین؛
• دانشجویان و دانش آموختگان؛
• پژوهشگران و متخصصان حوزه کسب و کار؛
• سیاستگذاران و دولتمردان؛
• کلیه علاقه مندان به فعالیت در این عرصه.